.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
همگام با انتخابات مجلس نهم ؛
صف بندی های انتخاباتی در غرب استان گلستان
حوزه های انتخابیه کردکوی،بندر گز و بندر ترکمن به سنخیت قومیتی و طوایفی عملا به سه گروه بزرگ اجتماعی یعنی اهالی شهرستان بندر گز و نوکنده بخشها و روستاهای تابع-کردکوی،-بخشها و روستاهای تابع و بندر ترکمن ،گمیشان بخشها و روستاهای تابعه )تقسیم می شوند.
صف بندی های انتخاباتی در غرب استان  گلستان

در هر دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ،جنب و جوش های انتخاباتی از سوی نامزدهای انتخاباتی ، گروه های سیاسی و طرفداران نامزدها در حوزه انتخاباتی کردکوی بندرگز ،بندر ترکمن،به وجود می آید.که ما حاصل علاقمندی و اهتمام به تعیین سرنوشت و آینده منطقه از مردمان حوزه می باشد.

شوق و ذوق وصف ناپذیری که برای تصدی کرسی خانه ملت در گروههای مختلف سنی ،اجتماعی ،طایفه ای،قبیله ای،قومی وبا گرایشهای متفاوت سیاسی از سوی نامزدها انتخاباتی در جمع جامعه حوزه انتخاباتی با وجود می آید که خود برکات بزرگی چون ایجاد اتحاد، وفاق ،مشارکت مردمی ،حضوری همه جانبه برای انتخابی شایسته و برگزیدن نماینده ای که آشنا به امور و مشکلات حوزه انتخابیه باشد را همراه خواهد داشت.
در این راستا رقابت بین گروههای اجتماعی و سیاسی رونق می یابد وعده ای از مردم منطقه را در حلقه وفادران و علاقمندان به نامزدها گرد هم می آیند.

دوره انتخاباتی نهم مجلس شورای اسلامی نیز دیر زمانی است که در تب و تاب افتاد از یک سال پیش فعالیتهای انتخاباتی افراد که قصد شرکت در انتخابات مجلس نهم را دارند در بین اجتماعات منطقه به چشم می خورد که به گروههای ذیل تقسیم می شوند.
حوزه های انتخابیه کردکوی،بندر گز و بندر ترکمن به سنخیت قومیتی و طوایفی عملا به سه گروه بزرگ اجتماعی یعنی اهالی شهرستان بندر گز و نوکنده بخشها و روستاهای تابع-کردکوی،-بخشها و روستاهای تابع و بندر ترکمن ،گمیشان بخشها و روستاهای تابعه )تقسیم می شوند.

از گذشته نیز در این حوزه با سه قضای انتخابات قومیتی در این سه بخش شور و شوق ویژه ای داشت و هر بخش فعالیت ویژه ای برای معرفی و انتخاب وکیل و رهیابی به مجلس شورای اسلامی میدان داری تبلیغات و به تجمیع آرا برای نامزدهای مورد نظر می پردازند که به لحاظ جمعیتی به دو قسمت اعظم (ترکمنی نشینها و اهالی بندرگز و کرد کوی و توابع نشینها )تقسیم می شوند.و عملا به لحاظ جمعیت صحرای ترکمن از 7 تا 12 درصد افزونتر تر از جمعیت شهرهای جنوبی حوزه انتخابیه (کردکوی ،بندر گز و نوکنده ) را در خود جا داده است .و معمولا در همه دوره های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی رقابت در بین این دو قوم ترکمنها و شهرهای جنوبی حوزه انتخابیه (کردکوی ، بندر گز و نوکنده )دیده می شود.که تا کنون تصدی کرسی مجلس به قسمت مساوی در این دو گروه بوده است.که از دوره های اول تاکنون جناب آقایان مهندس بسنجیده ،دکتر ایری ،ولی پور و نماینده فقیه دکتر عظیم گل از بخش ترکمن نشینها و از بخش بندر گز و کردکوی جناب آقایان دکتر منوچهر متکی ،حجته الاسلام محمد باقر داودی ،حاج عباس محمدی ،حاج محمد قاسم کیاء و دکتر محمد جواد نظری مهر از دوره اول تا هشتم کرسی نشینهای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه کردکوی بندر گز ،ترکمن بوده اند.ماحصل این برداشت رقابت انتخاباتی با چالشهای و آسیبها اجتماعی و قومیتی و سیاسی همراه می شده است که در مجالهای آینده به تفصیل به رویکرد انتخابات در حوزه ها یا بینشهای سیاسی ،اجتماعی و حاکمیتی پرداخته خواهد شد.

و اما جنب و جوش انتخابات مجلس نهم در منطقه:
از سال 1389 – افرادی در منطقه با فعالیتهای انتخاباتی قصد معرفی خود به عنوان نامزدهای انتخابات مجلس نهم درحوزه انتخابیه را به صورتهای مختلف شرکت در اجتماعات مردمی ،مجالس ختم ، شادی نمازهای و جمعه شهرها ،برنامه های یادوآره شهدا شهرها و روستاها ،برنامه های فرهنگی ،ورزشی ،اجتماعی شهرها و روستاهای تابعه نشانگر ورود تعدادی از خوبال منطقه در حساسترین میدان رقابتی انتخابات در منطقه می باشد.
ورودی که با یک اعتقاد اداء تکلیف خدمتگذاری به مردم منطقه ،شناخت دقیق از مشکلات منطقه و اهتمام و جدیت از رفع محرومیت و فقر اقتصادی ،حرکتی نوین رو به رشد و پیشرفت برای آبادانی حوزه انتخابیه همراه می باشد.تاکنون گوشهای مردم منطقه به نامهای آشنا که ورود قطعی خود را در انتخابات مجلس نهم اعلام داشته اند .

افراد مطرح در این دوره جناب آقایان مهندس سردارزاده –شهردار کردکوی-دکتر محمد جواد نظری نماینده فعلی حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی-دکتر عبدالرضا ساور مشاور عالی وزیر تعاون و رئیس حوزه ریاست-دکتر محمد قلی ایری مشاور معاون پارلمانی وزیر در وزارت رفاه و نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی –حاج محمد قاسم کیاء مدیر کل امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی و نماینده سابق دوره چهارم مجلس شورای اسلامی –دکتر فیروزی از پزشکان شهرستان گمیشان و از فعالان سیاسی و نامزده انتخاباتی دوره هشتم مجلس به چشم می خورد.
با نگاه به لیست ورود به افراد مطروحه در این انتخابات با مجلس شورای اسلامی در دوره نهم که افراد صاحب نام ،مدیران با سابقه خدمتگذاری مفید و از مقامات و مسئولین کشوری می باشند که شوق به آباد دانی خدمت به مردم منطقه به رقابت با هم می پردازند.
در این رقابتها که از سال گذشته تاکنون به سمت و سوی اجتماعی و رایزنی بیشتری به خود گرفته است در منطقه و شهرستانها و بخشها و روستاها و روستاها متفاوت از هم می باشند.

در شهرستان گمیشان

دکتر فیروزی میدان رقابتی بسیاری را با مردم و اهالی شهرستان گمیشان و روستاها در اطراف برقرار کرده است و به نظر می رسد 30 الی 35 درصد مردم گمیشان و روستاها با دکتر فیروزی تجدید حمایت کردند .
گروه کثیری نیزبا اعلام حضور قطعی دکتر محمد قلی ایری علاقمند به گرایش فعالیت سیاسی انتخاباتی در ستاد ایشان را در برنامه های خود رقم زدند.
دکتر محمد قلی ایری نیز بیش از 25 درصد از آمار رای دهنده شهرستان گمیشان را به سمت و سوی خود جلب کرده است و این حمایت در روستاهای گمیشان از شهرستان گمیشان به دکتر ابری بیشتر به چشم می خورد گروههای خاصی از مردم گمیشان و بالاخص در روستاهای گمیشان به گرایش یه سایر نامزدها و را نشانگرمی باشد.که بالاترین گرایشها به حضور با سابقه فعالیتی دکتر عبدالرضا ساور را به همراه دارد که در دوره ششم مجلس نامزد انتخابات منطقه بوده است و در گمیشان دوستان را در کرد ستاد انتخاباتی خود جمع کرده بود و جوانان و مرز نشینان بالاخص تعاونیها صیادی که بیشتر در روستاهای گمیشان به حمایت از وی فعالیت انتخاباتی می نمایند.
گروه های هم نیز به حمایتهای انتخاباتی در گرد ستادهای انتخاباتی دکتر.محمد جواد نظری مهر با توجه به فعالیت و ارتباط مسئولیت خود در مجلس هشتم گراوییده شدند وعده ای نیز از سابقا ن و فعالان انتخاباتی دوره چهارم مجلس زمزمه ورود و حاج محمد قاسم کیاء را شنیده بودند و علاقمندی خود را به حمایت و همکاری با وی ابراز می دارند.

شهرستان بندر ترکمن

شهرستان بندر ترکمن و روستاهای تابعه تعیین کننده ترین شهرستان در حوزه انتخابیه به لحاظ جمعیت متمرکز و همسودر خود می باشد و همیشه در رقابت بسیار نزدیک جمع آوری آرا بین شهرستانها ی بندر گز و ترکمن بوده است در دوره انتخابات مجلس نهم نیز شوق و ذوق خاصی حاکم شده است.
میدان رقابت در شهرستان بندرترکمن و روستاهای بیشتر بر حول محور دکتر محمد قلی ایری بادرصدی بالای 40الی 45 در صدر و دکتر فیروزی با جلب مشارکت مردمی25الی 30 درصدی را در اذعان عمومی به خود اختصاص داده اند.و معمولا حسب سنوات گذشته در بندر ترکمن و گمیشان میدان رقابت برای نامزدهای کروهای سیاسی (اصلاح طلبان چپ و اصولگرایان راست حاکم بود وعملا به دو گروه سیاسی تقسیم می شود.
در دوره های گذشته نیز دکتر ایری و مهندس سنجیده از جناح راست و ولی پور و مرحوم دکتر عظیم گل از جناح اصلاح طلب چپ موفق به راهیابی به مجلس شدند و در میدان های رقابتی معمولا آرا با درصد کمتری به سایر نامزدهای غیر بومی (ترکمن)اختصاص می یابد در این دوره نیز زمزمه هایی از حمایت مردم ترکمن از دکتر محمد جواد نظری مهر و دکتر عبدالرضا ساور به گوش می رسد و نامی از حاج محمد قاسم کیا نیز در حلقه های دوستان قدیم سیاسی برده می شود.
علاوه بر رقابت تنگاتنگ آقایان ابری و فیروزی و عبدالرضا ساور در روستاهای ترکمن صحرا نامی پر آوازه تر از دکتر محمد جواد نظری مهر دارد و بعضا شایعاتی مبنی بر تفاهم دکتر ایری و دکتر ساور برای ورود به مجلس در دور دوم و یا حمایت هر یک در دوره دوم مجلس و با فعالیت در حوزه انتخابیه کردکوی و بندر گز برای دکتر ابری و بندر ترکمن و کمیشان برای ساور به گوش می رسد.

بندر گز و نوکنده
شهرستان بندر گز و نوکنده و روستاها در حال حاضر متحد و یکپارچه با یک نامزد واحد تبلیغات انتخاباتی دارند و از دو شهر فقط نام دکتر محمد جواد نظری مهر با حمایتهای سیاسی دکتر منوچهر متکی وزیر سابق امور خارجه و نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی به چشم می خوردو هر چند معتقدیم که از حوزه انتخابیه کرد کوی –بندر گز و ترکمن یک نماینده دوبار بر کرسی مجلس نخواهد رسید اما تلاشهای شبانه روزی و رایزنی های سیاسی و اجتماعی ،تشکیل گردهمایی حمایتی و حضور در همه برنامه های اجتماعی و مجالس ختم و شادی و مسابقات ورزشی و نماز جمعه و جماعت دکتر نظری مهر نشانگر تلاش و اهتمام و جدیت برای حضور مجدد در مجلس شورای اسلامی در دوره نهم می باشد .
گاه گاهی هم نامهای چون شربتی از نوکنده، و محمدی از بندر گز،نیز به عنوان نامزدهای احتمالی به گوش می رسد و حضور پر رنگ امام جمعه محترم بندر گز جناب حجته الاسلام مرتضوی نیز با گذشت زمانی کم رنگ می شود و به نظر میرسد از حضور در میدان رقابتی منصرف شده است و یا در گروهای و سایر نامزدهای به تعامل رسیده اند و به نظر می رسد از 50 درصد از آرا مردم بندر گز ،نوکنده به جناب آقای دکتر محمد جواد نظری مهر اختصاص دارد و درصد های دیگر نیز به سایر نامزدها که در روستاهای شرقی بندر گز گرایش به جناب آقای دکتر عبدالرضا ساور و سردار زاده اختصاص دارد.در شهر بندر گز نیز رصد کمی از حضور سردار زاده و ساور تمایل نشان دارند.ساور در دوره شش مجلس بیش از 7 درصد آرای بندر گز و روستاهای را به خود اختصاص داده بود و در روستاهای شهرستان نوکنده نیز ساور . سردارزاده رقابت جدید را با نظری مهر ایجاد کردند.

کردکوی
شهرستان کرد کوی از دیر باز فعالان در حوزه سیاست و نامزدهای انتخاباتی به دو گروه سیاسی و عامه مردم تقسیم می شوند ،عامه مردم شهر کرد کوی گرایش به پذیرش افراد بومی شهرستان کردکوی و در صورت عدم نیروی شهری به کم توجه تر به نیروهای روستاهای اطراف تمایل نشان می دهند و عملا شهر کرد کوی دنبال نیروی بومی است .
مهندس سردار زاده چهره نام آشنا اهالی شهر کردکوی که چند سالی نیز در سمتهای عضو شورا ی شهرو شهرداری کردکوی و نظام مهندسی شهرستان کردکوی فعالیتهای اجتماعی داشته است .میدان رقابت را خالی از سکنه دید و یکه تاز برای تصاحب پست وکالت به کرسی بهارستان خیره شده است در این راه از فعالان سیاسی با گرایش جناح راست و اصولگرایان و حزب موتعلفه یاری می گیرد.و از سابقه درخشان خدمتگذاری بستگان نزدیکش نیز چشمی دوخته و تا بهره گیری از همه ابزار زرق و برق انتخاباتی و حمایتهای بی شائبه از شهروندان کردکوی و نگرش ساخت و ساز و ایجاد اقضاهای شهری مناسب در شهر کرد کوی آسفالت خیابانها ،گذرگاها و پارک جنگلی و ...
مردم شهر کردکوی رغبت خوبی به ایشان نشان دادند و سر آمد زبانهای مردم کردکوی شده است به نظر می رسد شهر کرد کوی میدان رقابت دو رقیب جدی حاج محمد قاسم کیاء با سابقه خدمتگذاری بسیار زیادتر از سردار زاده در شهر کردکوی و مدت آشنایی مردم با ایشان و از فعان سیاسی جناح راست و موثرترین در ایجاد حلقه های مردمی بالاخص در اجتماعات عامه و افراد مسن شهرستان کردکوی و بسیاری از روستاهای همجوار می باشد حاج محمد قاسم کیاء از فرهنگیان با سابقه و شهردار شهرستان کردکوی بیش از 6 سال را در پرونده خدمتی خود در شهرستان کردکوی دارای می باشد کیاء با حمایتهای مردمی در دوره چهارم مجلس شورای اسلامی با تب و تاب عجیبی از مردم به مجلس راه پیدا کردند و از بهترین دوره های خدمتگذاری نمایندگا ن مجلس راه پیدا کرد و از بهترین دوره های خدمتگذاری نمایندگان در مجلس شورای اسلامی در منطقه برای ایجاد تهسیلات رفاهی روستایی و کشاورزی مردم روستا ها چون گاز ،تلفن ،جاده های روستایی و کشاورزی مخابرات و... بوده است ،درحال حاضر رقیب جدی برای آقای سردار زاده به شمار می رود .
البته هنوز هیچ مرجع مشخصی و مرتبطی با حاج محمد قاسم کیاء از حضور قطعی وی در انتخابات نامی نبرده است و فقط افکار عمومی به سنخیت حضور همیشگی ایش در انتخابات مجلس دوره های گذشته این موضوع را به خود معطوف می دارند.

حضور پر رنگ و موثردکتر عیدالرضا ساور از اهالی روستای النگ و از مدیران ارشد نظام مقدس جمهوری اسلامی در این دوره فضای انتخاباتی با مجلس نهم را التهاب آورتر نموده است ساور در دور ششم مجلس شورای اسلامی نیز حضوری پر رنگ و رقیب جدی برای منوچهر متکی و دکتر مرحوم عظیم گل بوده است و مردم کردکوی و روستاهای اطراف گرایش بسیاری را به ایشان داده اند .

ساور از مدیران اصولگرا و ارزشی و همسوبا نظام مقدس و خدمتگزار در دولت نهم و دهم بوده است وی در دولت نهم تصدی مسئولیت معاون پارلمانی ،حقوقی .
استانها سازمان تربیت بدنی و عضو هیات رئیسه چندین فدراسیون ورزشی در دوره دهم دولت مشاور عالی وزیر و رئیس حوزه ریاست وزارت تعاون و در شرایط فعلی نماینده تام الاختیار وزیر ورزش و جوانان در امور جوانان و رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه دانه های روغنی کشور را بر عهده داشته است.
ساور از مدیران ارشد سازمان صدا و سیما در حوزه های اداری و مالی ،معاون برونمرزی،و امور شهرستانها و مدیر کل صدا وسیمای مراکز خوزستان و مهاباد بوده است.حضور پر رنگ و موثر ساور در دور جدید مجلس موجب گرایش بسیاری از جوانان منطقه که با مساعدت و پشتیبانی ساور در دستگاهای دولتی را پیدا کرده بودند و جوانان ورزشکار که مورد حمایت وی قرار گرفتند رنگ و بوی انتخاباتی منطقه را عوض نموده است ساور در روستاهای کرد کوی ،بندر گز بسیار خوب درخشش دارد و شهر کردکوی هم در صورت حضور و ورود کیا در عرصه انتخابات رقابت با سردار زاده موقعیت بهتری پیدا خواهد کرد.

در شرایط فعلی حوزه کرد کوی و روستا های تابعه میدان رقابتی بسیار نزدیک بین سردار زاده و ساور می باشد.در یک نگاه کلی حوزه انتخابیه کردکوی –بندر گز و ترکمن میدان رقابت جدی جناب آقایان نظری مهر - ساور ایری ،فیروزی و سردار زاده می باشد.که اگر به دو مرحله کشانده شود یک نفر از نامزدهای ترکمن صحرا (ابری یا فیروزی) و یک نفر از نامزدهای شهرهای کردکوی ،ترکمن (ساور ،سردارزاده و نظری مهر)در بالاترین جلب مشارکتهای مردمی را دارا می باشند.

در شهر کردکوی و روستاهای تابعه نیز گروهایی به نظرمهر نماینده فعلی گرویده شده اند که ببسیار درصد پائین ترین نسبت به رقبای خود ساور ،سردارزاده و کیاء را دارا می باشد.و صف بندی انتخابات را دچار هیجان کرده است از این پس ماهانه با آخرین تحولات سیاسی اجتماعی وگرایش مردم به گروههای سیاسی ونامزدهای انتخاباتی و بررسی زندگی وسوابق و مسئولیتهای اجرایی و برنامه ها در دست نامزدهای احتمالی به منظور آشنایی مردم برای انتخابی اصلح خواهیم پرداخت .

تهیه و تنظیم : عبدالرسول جوادی


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

جلال 5 دي 1390
اقای فیروزی مدرک دکتری نداره کارشناس اموزش و پرورش گلستان هستند
بندرترکمن 9 دي 1390
متن گزارش خیلی مشکل دارد . حکیم فیروزی پزشک نیستند و کارمند آموزش و پرورش هستند . 2- فیروزی مدرک فوق لیسانس را یک ماه پیش اخذ نمودند . 3- فیروزی با حمایت آقای ناز محمد ولی پور در انتخابات مجلس هشتم توانست رای بیشتر مردم منطقه بندرترکمن را به خود جلب کند و نفر دوم شود اما این دوره با دوره های گذشته زمین تا آسمان فرق می کند و امکان ندارد فیروزی در بین کاندیداهای مجلس نهم اسمشان برده شود . بهتر است کناره گیری کند . 4- احتمال پیروزی قربان دردی قورلی زاده ( مورد حمایت شخص ولی پور و نماینده فقید بندرترکمن شهید عظیم گل ) خیلی زیاد می باشد . شانس قورلی زاده خیلی زیاد است
نا شناس 10 دي 1390
سلام ، تحلیل صورت گرفته بسیار سطحی و ناشی از عدم شناخت صحیح نگارنده از فضای انتخاباتی منطقه می باشد که شاید برای افراد نا آگاه به شرایط منطقه خواندنی باشد اما می توانست با تحلیل دقیقتر برای مردم منطقه هم مفید فایده باشد
خبر رسان بندر 16 دي 1390
با اینکه تاریخ تحلیل خیلی هم قدیمی نیست ولی نامی از کاندید ای جوان و کاندید نسل جوان به میان نیامده است . با معرفی آقای قورلی زاده از گروه و تشکیلات آقای ولی پور و در واقع همان تشکیلات آقای شهید دکتر عظیم گل کلیه معادلات بهم خورده زیرا این تشکیلات ریشه ای عمیق در میان اقشار مختلف ترکمن و غیر ترکمن دارد و آقای قورلی زاده می تواند یکی از کاندیداهای مطرح و ارهیافته به مرحلیه بعدی خواهد بود. اقای قورلی زاده خود از یازان تشکیلاتی اقای دکتر عظیم گل و نازمحمد ولی پور می باشد و کسی است که از درون سیاست بیرون آمده نه یک باره وارد سیاست شده باشد.
ترکمن 21 دي 1390
ساور را با وجود جوانان خالص و بی توقع ترکمن میشناسند نه با سابقه مدیریتی و سردارزاده اتحق و الانصاف جهره محبوب در حوزه کردکوی به پاس خدمات شایان
عطا كلته از بندر تركمن 22 دي 1390
به نظر بنده كسي كه تحليل سياسي ميكند اولا علم به سياست داشته باشد ثانياآگاهي كامل به منطقه ومهمتر از همه بدون غرض وجانب داري از كسي ياگروه خاصي تحليل نمايد. جناب آقاي جوادي من متاسفم كه نشريه شمال نيوزباچاپ مقالات بي ارزشي از شما ارزش واعتبار خود را زير سوال برده است.
ترکمن 24 دي 1390
اگر کسی بخواهد از بین ترکمنها رای بیاورد اون فقط مهندس جلال ایری خواهند بود نه فیروزی -نه کاندیدای مورد حمایت ولی پور و نه دکترایری
مسئله مهم برای ما ترکمنها فعلا نماینده تلاشگر است مثل سردارزاده
مهم نیست فارس باشد یا ترکمن!!!
محمد 28 دي 1390
باسمه تعالي
با سلام خدمت دوستان
از آنجايي كه كل دوران نوجواني و جواني خود را در خدمت شهيد دكتر عظيم گل بوده ام خدمت مردم شريف منطقه عرض مي نمايم تنها كانديداي مورد وثوق و حامي شهيد گل در اين دوره آقاي قورلي زاده بوده و بنده با تمام وجود همچون سال 1378 كه از دكتر گل حمايت نموده ام از آقاي قورلي زاده با جانو دل حمايت مي نمايم و به دوستداران دكتر گل نيز پيشنهاد مي كنم او را ياري نمايند
رحمان 30 دي 1390
من به دوستان پیشنهاد می کنم بروند سوابق را بررسی نمایند . و یا حداقل بروند پای صحبت های همه بنشینند و خوب قضاوت کنند.
راستی می دانید که در انتخابات بعد از نهم( منظور دهم) منظقه کردکوی و بندرگز ازشهرستان های ترکمن نشین جدا می گردد. پس نماینده ای بفرستیم که در دوره نهم برای صحرا کار کند پس این نماینده بایستی از صحرا باشد . از خود بپرسید نماینده غیر صحرایی با چه هدفی برای صحرا کار خواهد کرد؟ البته همه شان قول می دهند که کار کنند . کارکردنشان را موقعی که به رای ما نیاز داشتند دیدیم چگونه بود وای که دیگه به رای ما نیاز نداشته باشند. چرا شهرهای کردکوی و بندرگز بک نماینده داشته باشند با جمعیتی حدود 115 هزار نفر و شهرستان های ترکمن و گمیشان با 125 هزار نفر یک نماینده نداشته باشد و با آق قلا که خود بیش از 100000 جمعیت دارد با هم فقط یک نماینده داشته باشد.آیا در اینجا نمانده منطقه (نظری مهر) از مردم صحرا دفاع کرده است یا فقط از شهرستان بندرگز و کردکوی؟
بهنام 2 بهمن 1390
ما مردم گمیشان ازکاندیدای جوان ودردکشیده آقای قورلی زاده حمایت میکنیم و ایشان با کسب اکثریت آرا به مجلس راه خواهد یافت به کوری چشم دشمنان
نا شناس 4 بهمن 1390
من نیز موافقم که یک نماینده از بندرترکمن و گمیشان داشته باشم و سعی می کنم به کسی رای بدهم که بتواند رای کافی بیاورد و کاری نیز از پیش ببرد . گفته اند آزموده را آزمودن خطاست آقای فیروزی که با آن همه حمایت در مجلس هشتم نتوانست به مجلس برود و دکتر هم قبلاً آزمایش خود ار پس داده است.می ماند مهندس پولدار و قورلی زاده جوان به نظر من قورلی زاده انتخاب بهتری است درسته شخصاً کاندید نبوده ولی از سالها قبل در متن سیاست بوده و قواعد بازی سیاسی را می داند همراه دکتر گل بوده و رییس دفتر ولی پور . مهندس ایری هم می تواند در این انتخابات با بازی های جدیدی آشنا شود و اگر توانست با این بازی ها خود را تطبیق دهد برای مجلس دهم باتشکیلات بهتر و با افراد بازیگر وارد سیاست شود.
hamid 28 بهمن 1390
doktor nazari mehr havadar ziad dare toye torkamanha
نا شناس 5 بهمن 1391
به نظر من اگر همه ی کاندید های ترکمن دست بالا ی دست می گذاشتندمی توانستند یک کاندید ترکمن را به نهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی بفرستند وخیلی عالی می شد که نماینده ی ما نیز از خون ما یعنی از ترکمن صحرا باشد. و تفا وتی ندارد که هر کاندید ترکمن نماینده ی ما باش فقط نماینده ی ما از ترکمن صحرا باشد. انشا الله روح شهید دکتر عظیم گل یکی از قهرمانان ترکمن صحرا شاد باشد.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.074 seconds.